Dogday
  • Startsidan
  • Portfolio
  • Tjänster
  • Resurser
  • After Work
  • Om & Kontakt

Verum

VHY_hallon_vanilj
View Larger
VHY_blabar
View Larger
VERUM_smutron_jordgubb
View Larger
VERUM_citron
View Larger
  • 0

Förpackningar jag modellerat och UV-redigerat för Krux. Flera av dessa modeller börjar med att jag får dekoren, dvs. själva trycket, som Adobe Illustrator-fil med skär- och viklinjer markerade. Dessa linjer exporterar jag som en tvådimensionell bild som jag använder som mall i CINEMA 4D för att bygga förpackningen. Eftersom mallen har alla linjer markerade kan jag genom att lägga mallen på en plan yta utan problem skära upp ytan där den behöver vikas, jag använder alltså samma metod som om jag skulle skrivit ut mallen på papper och vikt en pappersmodell av förpackningen. På detta sätt kan jag också behålla UV-koordinaterna ganska intakta så när jag exporterar dekoren från Illustrator behövs en ganska liten insats i BodyPaint för att få den att stämma. Ett krav från Krux var också att de när modellen väl var levererad enkelt själva skulle kunna byta dekor och med väl fungerande UV-koordinater behöver de nu bara exportera en bitmap från Illustrator och lägga på modellen så är den färdig för rendering.

  • Ljussättning
  • Modellering
  • Rendering
  • Texturering/UWV

KONTAKT

Dogday
Anders Kjellberg
Engelbrektsgatan 30
732 32 Arboga
E-post: anders@dogday-design.se
Tel: 076-828 14 69

Twitter

Twitter
everfresh
everfresh
@everfreshdesign

some asked for a tutorial for the water ripples from yesterday, so i recorded one... vimeo.com/496022697

reply retweet favorite
08:51 · January 8, 2021 ·
Retweeted by Anders Kjellberg
Twitter
everfresh
everfresh
@everfreshdesign

FINALLY found a way to procedurally rip holes into any object without using dynamics (i hate using dynamics, just too unpredictable)... it's only 9.30 am here, but this is already a good day! pic.twitter.com/GWEB…

reply retweet favorite
08:49 · January 8, 2021 ·
Retweeted by Anders Kjellberg
Twitter
Maxon
Maxon
@maxon3d

FREE TRAINING | In the 2nd webinar of the series, Elly and @jonaspilz3D show multiple ways of using Volumes for Motion Graphics. Create Volumes using particles, traced splines and fields, and more! Register here: bit.ly/3b61tB2 pic.twitter.com/pJ3K…

reply retweet favorite
08:47 · January 8, 2021 ·
Retweeted by Anders Kjellberg
Twitter
Jonas Pilz
Jonas Pilz
@jonaspilz3D

🎇 New #C4DQuickTip online – last one for 2020! 🎇 Learn how to activate Full-Screen Mode for managers: youtu.be/Tn1HMitEE_k —— Check out more #Cinema4D Quick Tips: maxon.net/C4DQuickTi… —— @maxon3d @maxonjapan @RedGiantNews #C4D #R23 pic.twitter.com/0icl…

reply retweet favorite
17:37 · January 1, 2021 ·
Retweeted by Anders Kjellberg
Twitter
Athanasios Pozantzis
Athanasios Pozantzis
@nosemangr

New FREE Plugin "Phong to Spline" and Tutorial: youtube.com/watch?v=…

reply retweet favorite
03:09 · December 31, 2020 ·
Retweeted by Anders Kjellberg

Tumblr

Instagram

Instagram did not return a 200.

© 2021 Dogday. All Rights Reserved.

  • Startsidan
  • Portfolio
  • Tjänster
  • Resurser
  • After Work
  • Om & Kontakt